När blev utseendet viktigare än personligheten?

Nånting som har stört mig en längre tid är hur mycket focus det är på utseendet på män och kvinnor men främst kvinnor. Det läggs upp bilder, videos och rubriken konstant om bland annat hur man ska se ut men även typ "chech out this girls ass" you named it, finns det mesta ute på internet nu.
 
Jag blir spyless på detta och jag låter det påverka mig. Jag är inte nöjd med mig kropp, på mellan och högstadiet var jag ganska smal sen när jag flyttade hemifrån började jag gå upp i vikt. Jag tycker verkligen det är tråkigt att jag inte kan känna att jag duger pga alla dessa ideal. Den perfekta kroppen är ju tydligen smal men vältränad, stor rumpa men vältränad och lagomt stora bröst.... 
 
Utseendet verkar ha större betydelse än personlighet för många och det skrämmer mig att tänka på hur framtiden lär se ut.
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Det är ju få som är nöjda med sin kropp som klagar. Varför inte göra något åt sin egen hälsa istället för att klaga på andra som tar hand om sin? :)

Svar: Jag klagar inte utan säger bara hur det ser ut just nu. Jag vet själv att jag inte har den hälsosammaste livsstilen men jag har börjat jobba på det men det är inte det jag menar med mitt inlägg. Det är riktigt bra att folk tar hand om sin hälsa men sen kan man vara hälsosam utan att ha "idealkroppen" man ska göra det för sin egen skull och inte för att media säger så.
Erika

Kommentera här: