London resan!

Dag 1 Torsdag: Vi kom fram till våran superfina lägenhet på kvällen. Utsikten som vi hade från vardagsrummet och balkongen var verkligen vacker! Vi for och åt en sen middag på en Turkisk restaurang som låg nära där vi bodde, supermysigt! :)
 
Utsikten!
 
Dag 2 Fredag: Vi for till Madame Tussauds, hade förvarnat syrrorna och Mamma att det kommer bli en hel del köande (Jag och Jonas var där förra året så jag visste vad som väntade :b ). Tror vi stod 2h i kö men när man väl kommer in så är det ju väldigt spännande och dom hade lite nya dockor/teman så det var kul att få se något nytt (Y) 
När vi var klara där försökte vi hitta gator/affärer så vi kunde shoppa lite. Vi fick tips om Oxford Street som är känd för att vara fylld med massor av affärer. Vi hittade Primark som är GIGANTISKT, typ som Ikea fast med sjukt billiga kläder så ni kan ju tänka er kaoset och hur mycket folk det var! Vi orkade kanske vara där 1h sen sa vi att vi far dit imorgon istället så att vi är mentalt förberedda :b
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dag 3 Lördag : Jag, Petra och Sofi for iväg på Imperial War Museum där dom har massor med saker från Första & Andra världskriget men även saker från Förintelsen och Secret War m.m. Sjukt intressant, man vet eller jag vet väldigt lite om Första världskriget så man fick bättre insikt på vad som hände och dom flesta sakerna som fanns där har ju använts av riktiga personer. 
När vi var klara där mötte vi upp Mamma och Zandra sen begav vi oss till Naturhistoriska museet, det var däremot inte lika intressant men jag fick se Dinosaurieskelett så jag är nöjd =D När vi var klara där så begav vi oss mot Primark igen, mer kaos än gårdagen men tror vi alla köpte något.. vissa mer än andra :b
 
Sjukt läckert!
 
 
 
 
 
Dag 4 Söndag : Jag och Petra åkte till Warner Bros. Studio Tour London - The Making of Harry Potter. Det var sjukt häftigt! Blev som ett barn på julafton när man står utanför och hör hur Harry Potter musiken börjar spelas i högtalarna :D Detta var enligt mig höjdpunkten på resan, så mycket man fick se och veta som man inte hade en aning om innan! Alla kläder som dom haft på sig från filmerna var där, trollstavarna, vissa inspelningsplatser! Jag och Petra drack Butterbeer och man fick gå omkring själva i stort sett överallt vilket jag tycker är skönt, är inte mycket för att gå i grupp xD 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tack för denna gång!

Kommentera här: