Tisdagsfiske!

Jag och Jonas bestämde oss för att dra och fiska idag!
Köpte ju ett kastspö på Nolia så kände att nu var det dags att pröva det! ;]
 
Först for vi på ett ställe där det var värdelöst, var bara småfisk där och inget napp alls så vi drog oss till Sandön istället! Har fiskat där för några år sedan och fick en del fisk på mete så vet ju att det finns möjligheter att få napp!
Går ett bra tag utan att något händer och då frågar Jonas..
 
-När ska vi dra till dina föräldrar då?
Jag svarar
- När jag fått en fisk!!
 
Och det fick jag minsann, en fin abborre :'D Vad fasen är oddsen på det?
 
Tyvärr efter ett tag till började himlen bli väldigt mörk så vi begav oss till mina föräldrar och fick äta middag där, inte dumt! :] När regnet hade lagt sig for vi till Sandön igen för att pröva lyckan och på Jonas första kast nappar en stor gädda och när vi ska ta upp den så släpper den :< Nåväl, en riktigt trevlig Tisdag har det varit (Y)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: