Frustrerad.

Känns skönt att ha en blogg så att man kan få skriva av sig ordentligt vad man tänker.
Som folk vet (iaf dom som följt min blogg ett tag) så försöker jag äta nyttigt för att kunna gå ner i vikt.

Men jag måste säga att jag hatar verkligen när människor ska komma och påpeka massa saker när jag försöker på MITT sätt äta nyttigare. Har fått höra "Du vet väl om att det är socker i müsli, du ska hålla dig borta från vitt bröd o.s.v" Kan säga att jag brukar verkligen INTE äta vitt bröd men när jag gjorde det när vi åt middag var en beguette så "hostade" en person och kollade på mig. Sen VET jag att det är lite socker i müsli men nog fan är det 10 gånger bättre än att dricka OBOY varje dag och äta rostat bröd med massa marmelad, eller har jag fel? Jag har slutat äta godis, chips, kakor och sluta dricka oboy som jag i stort sett var beroende av. Har också börjat motionera myyyycket mer än vad jag gjorde förr så låt mig göra detta som JAG vill i MIN takt, det är väl ändå inte så mycket begärt kan jag tycka! Bara för att jag försöker gå ner i vikt betyder det väl inte att jag ska sitta och tugga på en selleri och dricka vatten hela dagarna? Det kanske betyder det, vad vet jag. Nä, men det är seriöst ganska irriterande att man inte ska få göra det på sitt eget sätt.


Kommentera här: